תשובת הרב יואב אוריאל
שלום רב!
בשאלתך הבאת מקורות משלושה חומשים - שמות, ויקרא ודברים.
ובכן - לאמיתו של דבר שלושת המקורות עולים בקנה אחד - בכולם אוסרת התורה להקריב מחוץ לבית ה'. כתבת נכון שבחומש ויקרא התורה אוסרת הקרבה מחוץ למשכן. גם פירוש הפסוק בחומש שמות הוא שאין להקריב אלא במקום שה' מזכיר את שמו - כלומר במקום שה' בוחר בלבד.
וכן בחומש דברים כשמשה אומר לישראל לֹ֣א תַעֲשׂ֔וּן כְּ֠כֹל אֲשֶׁ֨ר אֲנַ֧חְנוּ עֹשִׂ֛ים פֹּ֖ה הַיּ֑וֹם אִ֖ישׁ כָּל־הַיָּשָׁ֥ר בְּעֵינָֽיו", אין כוונתו שבדור המדבר מותר היה להקריב בבמות, שהרי בפרשת אחרי מות התפרש שאסורה הקרבה מחוץ למקדש. בהתאם לכך מפורש במשנה במסכת זבחים (פרק יד) שבזמן המדבר היו הבמות אסורות. על כן המפרשים מפרשים את הפסוק באופן אחר.
לפירוט והרחבה בנקודות אלו אתה מוזמן ללחוץ כאן ולעבור למאמר המלא שכתבנו בענין.