הבית של התנ"ך למורים

אגף המורים של בני ציון - בונים קומה בתנ"ך

 

 

 

המלצת העורך

חידות על פי א"ב על כל התורה + רש"י

מאת הרב עדי אצקוביץ'   

עבור לחידות
סדרה מומלצת - בראשית

ביאור הפסוקים - חומש בראשית

ביאור תמציתי וקולח המותאם למורים

עבור לסדרה
סדרה מומלצת - שמות

שאלות מקיפות - חומש שמות

שאלות ותשובות המסייעות למורה ללמוד ולדייק, ומסייעות לתלמיד בחזרה ועבודה עצמית

עבור לסדרה
סדרה מומלצת - ויקרא

חוברת סיכום פרשיות ויקרא

חוברת המסכמת את פרטי הקרבנות ופרטי המצוות לאורך חומש ויקרא

עבור לסדרה
סדרה מומלצת - במדבר

שאלות ותשובות על פרשיות חומש במדבר

סיכום בדרך של שאלות ותשובות על כל פרשיות חומש במדבר

עבור לסדרה
סדרה מומלצת - דברים

ספר דברים עם ביאור 'ושננתם'

ביאור נפלא בהיקפו ובתמציותו על סדר פסוקי החומש

עבור לסדרה
סדרה מומלצת - יהושע

דגשים + שאלות על ספר יהושע

הכוונה וסיוע למורה לקראת לימוד ספר יהשוע

עבור לסדרה
סדרה מומלצת - שופטים

שיעורים קצרים - הרב חנניה מלכה

שיעורי שמע המסייעים מאד למורה לבוא מוכן ללימוד הספר.

עבור לסדרה
חוברות תלמוד תורה מורשה

חוברות מומלצות למורים - תלמוד תורה מורשה

חוברות מושקעות להכוונה ולהדרכת המורה בלימוד פרשיות החומשים

עבור לחוברות
סדרה מומלצת - שמואל א

ערכים ומידות העולים מפסוקי ספר שמואל א

הדגשת הערכים והמידות הנלמדים מכל פרשיה לאורך הספר

עבור לסדרה
סדרה מומלצת - מלכים א

ספר מלכים א עם ביאור 'ושננתם'

ביאור נפלא בהיקפו ובתמצתיותו על סדר ספר מלכים

עבור לסדרה
סדרה מומלצת - שמואל ב

סיכומים על שמואל ב

סיכום תמציתי המחלק כל פרק לנושאים ועוקב אחר דגשים עיקריים בכל נושא

עבור לסדרה
סדרה מומלצת - מלכים ב

דפי עבודה על מלכים ב

דפי עבודה איכותיים לחלוקה לתלמידים

עבור לסדרה
חדש באגף המורים

חידות לילדים פרשות ניצבים וילך

ראשון – ראו ברש"י על הפסוק הראשון בפרשה ומצאו באיזה תאריך נאמרה פרשה זו ? א)א' ניסן ב)ז' אדר ג)א'...

חידות לילדים - פרשות מטות מסעי

פרשות מטות מסעי | ראשון – בת שנדרה נדר -  מתי יכול האבא להפר את נדרה ? א)עד שנה מיום שנדרה ב)רק באותו יום...

חוברת שאלות (עם תשובות) חזרה על בראשית - תלמידי תיכון

חוברת שאלות על בראשית-בקובץ זה ישנן שאלות עם תשובות

עבור לאגף המורים

מכלל יופי – שיר השירים

הרב יואב אוריאל
  • 70 ₪

מכלל יופי – מגילת אסתר

הרב יואב אוריאל
  • 70 ₪

מכלל יופי – מגילת רות

הרב יואב אוריאל
  • 70 ₪

קשר חי

אתר זה הוא חלק מתנועה רחבה של לימוד התנ"ך. אנו מזמינים אותך ליטול חלק בלימוד החי והפועם.
 

 

חשיבות לימוד תנ"ך

מדוע לא מופיעה אש מסביב ללומד תנ"ך?

אלשיך דברים (פרק ה):

"אלא שנתן טעם למה שאר האדם שקורא או דורש בפשטיות התורה אין האש מלהטת סביבותיו? לזה אמר הייתי חורז כו'. והוא, כי תורה נביאים וכתובים הם כנגד מדות העליונות, שהמקשרן דרך ייחוד שורשן בכוונתו, מעורר מדות העליונות להשפיע מרוחניותן חוצה. וזהו אומרו הייתי חורז, שהוא מקשר מה שכנגד המדות ההם, ועל ידי כן היו הדברים שמחים ומגלים אש רוחניותן לחוץ".

עבור למדור: חשיבות לימוד תנ"ך
מקורות על דרך לימוד התנ"ך

עובדות התנ"ך אינן אלא מה שחז"ל מבינים בחכמתן

ר' יצחק הוטנר מבאר בספרו אגרות וכתבים (איגרת ל) כי האמת ההיסטורית של התנ"ך נגנזה ומקום גניזתה הוא בשכל החכמים:

הנה ידוע לך שהיו בישראל כמה וכמה גניזות נגנזו הלוחות נגנז המשכן נגנז הארון וכו' ובודאי שמכל גניזה היו תוצאות בדרכי התורה ועבודה ומפורש הוא הדבר בכתוב בדברי יאשיהו המלך בשעת גניזת הארון, שאמר שגניזת הארון הולידה חידוש באופיה של תורה ועבודה והוא הדין והיא המדה בכל הגניזות.

והנה כשם שאפשר לגנוז חפץ כמו כן אפשר להסתיר ידיעה ועליך לדעת כי בשעה שפלוני אלמוני סובר כי קרשי המשכן נעשו באופן ידוע שונה מכפי שהיתה המציאות באמת הרי זה אינו אלא טועה אבל בשעה שחכם מחכמי המסורה של תשבע"פ שהתורה ניתנה על דעתם ל' הרמב"ן שהם הם אנשי עצתו של יוצר בראשית כשהוא סובר שקרשי המשכן נעשו באופן שונה מכפי שהיתה המציאות באמת הרי אין זה אלא גניזה בכוח הדעת כשם שגוף המשכן נגנז לפי רצונו של מקום כמו כן יש מהלך שגם הידיעות על עלינו ובנינו של משכן ידונו לגניזה. אלא שבזמן שמקום גניזתו של גוף המשכן הוא בחללא דעלמא הרי גניזת הידיעה על אודות המשכן הוא בכוח הדעת של חכמי המסורה וממילא במקום שהידיעה על אודות פרט אחד מבנין המשכן נוגעת לנו היום להלכה כגוונא דסוגיא דשבת דקרשים שעליך הנך דן אז אם חכם מחכמי המסורה של תשבע"פ לא כיון אל מציאותו של גוף הבנין הרי דוקא ע"י זה כוון לרצונו של מקום מפני שבאופן זה רצונו של מקום הוא לצרף את גניזת הידיעה לגניזת הגוף וממילא ההלכה היוצאת מסברתו של חכם זה היא היא ההלכה האמיתית וכל מציאות יש לה האמת שלה וגם המציאות של תורה יש לה אמת משלה והאמת של מציאות תורה הוא הכוון לרצון השם... שדרשות הפסוקים אצל חכמי תשבע"פ הוא הוא רצונו של מקום בגילוי ענין זה בכוח הדעת... כמובן שמקומם היחידי של גניזות אלה וגילויים אלה אינם אלא בכוח הדעת של חכמי תשבע"פ לבד כל דעת אחרת הנמצאת בעולם מופקעת היא מכל המהלך הזה של גילוי וגניזה...".

עבור לצפייה בכל המקורות