הבית של התנ"ך למורים

אגף המורים של בני ציון - בונים קומה בתנ"ך

 

 

 

המלצת העורך

חידות על פי א"ב על כל התורה + רש"י

מאת הרב עדי אצקוביץ'   

עבור לחידות
סדרה מומלצת - בראשית

ביאור הפסוקים - חומש בראשית

ביאור תמציתי וקולח המותאם למורים

עבור לסדרה
סדרה מומלצת - שמות

שאלות מקיפות - חומש שמות

שאלות ותשובות המסייעות למורה ללמוד ולדייק, ומסייעות לתלמיד בחזרה ועבודה עצמית

עבור לסדרה
סדרה מומלצת - ויקרא

חוברת סיכום פרשיות ויקרא

חוברת המסכמת את פרטי הקרבנות ופרטי המצוות לאורך חומש ויקרא

עבור לסדרה
סדרה מומלצת - במדבר

שאלות ותשובות על פרשיות חומש במדבר

סיכום בדרך של שאלות ותשובות על כל פרשיות חומש במדבר

עבור לסדרה
סדרה מומלצת - דברים

ספר דברים עם ביאור 'ושננתם'

ביאור נפלא בהיקפו ובתמציותו על סדר פסוקי החומש

עבור לסדרה
סדרה מומלצת - יהושע

דגשים + שאלות על ספר יהושע

הכוונה וסיוע למורה לקראת לימוד ספר יהשוע

עבור לסדרה
סדרה מומלצת - שופטים

שיעורים קצרים - הרב חנניה מלכה

שיעורי שמע המסייעים מאד למורה לבוא מוכן ללימוד הספר.

עבור לסדרה
חוברות תלמוד תורה מורשה

חוברות מומלצות למורים - תלמוד תורה מורשה

חוברות מושקעות להכוונה ולהדרכת המורה בלימוד פרשיות החומשים

עבור לחוברות
סדרה מומלצת - שמואל א

ערכים ומידות העולים מפסוקי ספר שמואל א

הדגשת הערכים והמידות הנלמדים מכל פרשיה לאורך הספר

עבור לסדרה
סדרה מומלצת - מלכים א

ספר מלכים א עם ביאור 'ושננתם'

ביאור נפלא בהיקפו ובתמצתיותו על סדר ספר מלכים

עבור לסדרה
סדרה מומלצת - שמואל ב

סיכומים על שמואל ב

סיכום תמציתי המחלק כל פרק לנושאים ועוקב אחר דגשים עיקריים בכל נושא

עבור לסדרה
סדרה מומלצת - מלכים ב

דפי עבודה על מלכים ב

דפי עבודה איכותיים לחלוקה לתלמידים

עבור לסדרה
חדש באגף המורים

חידות לילדים פרשות ניצבים וילך

ראשון – ראו ברש"י על הפסוק הראשון בפרשה ומצאו באיזה תאריך נאמרה פרשה זו ? א)א' ניסן ב)ז' אדר ג)א'...

חידות לילדים - פרשות מטות מסעי

פרשות מטות מסעי | ראשון – בת שנדרה נדר -  מתי יכול האבא להפר את נדרה ? א)עד שנה מיום שנדרה ב)רק באותו יום...

חוברת שאלות (עם תשובות) חזרה על בראשית - תלמידי תיכון

חוברת שאלות על בראשית-בקובץ זה ישנן שאלות עם תשובות

עבור לאגף המורים

מכלל יופי – שיר השירים

הרב יואב אוריאל
  • 70 ₪

מכלל יופי – מגילת אסתר

הרב יואב אוריאל
  • 70 ₪

מכלל יופי – מגילת רות

הרב יואב אוריאל
  • 70 ₪

קשר חי

אתר זה הוא חלק מתנועה רחבה של לימוד התנ"ך. אנו מזמינים אותך ליטול חלק בלימוד החי והפועם.
 

 

חשיבות לימוד תנ"ך

אדם גדול איננו יודע לפרש פסוק בתנ"ך?!

ספר תפארת שלמה על התורה (פרשת כי תבוא):

"והנה כל העובר ישתומם איך היה תנחומין של הבל. שאדם גדול אינו יכול לפרש הפסוק בתנ"ך מחמת שאינו שכיח גבי מינים. והרי אמרו כל ת"ח שאינו בקי בכ"ד ספרי תנ"ך אינו ת"ח...".

עבור למדור: חשיבות לימוד תנ"ך
מקורות על דרך לימוד התנ"ך

כל באיה לא ישובון – הדרכת הרא"ש

בשו"ת הרא"ש (כלל נה סימן ט) נלחם הרא"ש כנגד דרכי לימוד התורה על פי הגיון מדעי:

"ועל שכתבת מגזרת השכל וגזרת הדת מה אשיב על זה, לא תהא תורה שלנו כשיחה בטלה שלכם חכמת הגיונכם אשר הרחיקו כל חכמי הדת נביא ממנה אות או מופת לחייב ולזכות ולאסור ולהתיר. והלא חוצבי מקורה לא האמינו במשה ובמשפטים ובחוקים צדיקים אשר נתנו על ידו בכתב ובקבלה. ואיך שואבי מימיה יביאו ראיה מהם לחקים ומשפטים של משה רבינו עליו השלום ולפסוק דינין במשלים שהורגלו בהם בחכמת הגיונם, האף אין זאת וכי בימי ובמקומי יפסקו הדינין על פי המשלים, תהילה לאל בעודי חי עוד יש תורה בישראל להביא ראיה מהמשנה וגמרא בבלית וירושלמית ולא יצטרכו להביא משלים לפסקי הדינים.

כי חכמת הפילוסופיא וחכמת התורה והמשפטים אינן על דרך אחת. כי חכמת התורה היא קבלה למשה מסיני והחכם ידרוש בה במדות שנתנה לידרש בהם ומדמה מילתא למילתא, אף על פי שאין הדברים נמשכים אחר חכמת הטבע אנו הולכין על פי הקבלה. אבל חכמת הפילוסופיא היא טבעית וחכמים גדולים היו והעמידו כל דבר על טבעו ומרוב חכמתם העמיקו שחתו והוצרכו לכפור בתורת משה לפי שאין כל התורה טבעית אלא קבלה. ועל זה נאמר תמים תהיה עם ה' וגו', כלומר אפילו יצא לך הדבר חוץ מן הטבע אל תהרהר על הקבלה אלא בתמימות התהלך לפניו. לכן אין להביא ראיה מדבריהם לעשות אות ומופת וגזרות ומשלים על משפטי ה' הישרים. ועל זה אמר החכם כל באיה לא ישובון רוצה לומר כל הבא ונכנס מתחלה בחכמה זו לא יוכל לצאת ממנה להכנס בלבו חכמת התורה כי לא יוכל לשוב מחכמה טבעית שהורגל בה כי לבו תמיד נמשך אחריה. ומחמת זה לא ישיג לעמוד על חכמת התורה שהיא ארחות חיים כי יהיה לבו תמיד על חכמת הטבע ותעלה ברוחו להשוות שתי החכמות יחד ולהביא ראיה מזו לזו ומתוך זה יעות המשפט, כי שני הפכים הם צרות זו לזו ולא ישכנו במקום אחד".

עבור לצפייה בכל המקורות